Tuesday, August 16, 2011

Dagen ex post

Handlade ERIC B fram och tillbaka ett par gånger idag, och var väldigt nära att bli av med dem på en fin vinst. Ibland gapar man dock efter för stora stycken. Summerar dagens handel och lite om resonemangen nedan:


1. Aktien trycktes ned ordentligt under den inledande handeln. Det brukar vara bra tillfällen att köpa. Tog lång position.
2. Aktien lyfte, men inte mycket. Eftersom marknaden är nervös och trenden för dagen såhär långt alltjämt var  ned ville jag vara försiktig och sålde tillbaka när den tillfälliga bottnen på 70,75 bröts.
3. Om aktien skulle ned mer så hade den inte rekylerat så här långt upp från botten på 70,10 resonerade jag och försökte med en lång till.
4. Eftersom jag fortfarande var kvar i marknaden och inte hade lyckats bli av med aktier på dagens högre nivåer sålde jag på 70,80 när den tidigare bottnen bröts strax efter 16:00, vilket också sammanföll med min ingångskurs.

Volatiliteten i marknaden är alltjämt kvar, vilket bådar gott inför morgondagen. Vi snackas!

No comments:

Post a Comment